شنبه ۱۰ صبح تا 14 بعداظهر و دوشنبه 11 – 3 و چهارشنبه ساعت 16 – 20

درمان سریع تبخال تناسلی

[کل: 3 میانگین: 3.3]

تبخال تناسلی

حتما تا به امروز هر کدام از شما عزیزان نام تبخال تناسلی را شنیده اید و یا به آن مبتلا شده اید. خیلی از افراد این بیماری را با زگیل تناسلی اشتباه می گیرند، در صورتی که چنین نیست و این بیماری با زگیل تناسلی متفاوت می باشد.

تبخال تناسلی یک نوع بیماری عفونی است، که از طریق تماس جنسی انتقال می یابد و باعث ایجاد ضایعات تاولی بسیار دردناکی می شود. عامل این بیماری یک نوع ویروس بنام هرپس سیمپلکس ویروس است که دارای دو نوع یک و دو می باشد. قابل توجه است که، نوع دو این ویروس در اکثر مواقع در ناحیه ژنیتال ظهور می کند در صورتی که گاهی اوقات ممکن است نوع یک این بیماری در ناحیه ژنیتالی منجر به ایجاد تبخال تناسلی شود.

درمان سریع تبخال تناسلی

راه های انتقال تبخال تناسلی

یکی از راه های انتقال ویروس هرپس سیمپلکس از طریق ترشحات آلوده فرد مبتلا به این بیماری می باشد، که ترشحات آلوده شامل: ترشحات مایع منی، ترشحات واژن و حتی بزاق دهان می باشد و به طور معمول این آلودگی از طریق مخاط وارد بدن می شود. پس از ورود این ویروس به بدن، وارد سلول ها شده و در آنجا شروع به تکثیر می کند و این ویروس ها به راحتی با محیطی که در آن قرار می گیرند، سازگاری پیدا می کند و به همین خاطر مبارزه با آن و از بین بردن ویروس خیلی سخت خواهد بود.

علائم تبخال تناسلی

ظهور تبخال تناسلی با علائم متفاوتی همراه است که عبارت است از:

بروز تاول های دردناک در نواحی مختلف بدن همچون؛ اطراف واژن، مقعد، ناحیه باسن، آلت تناسلی مردان و همچنین بروز تاول های در صورت، اطراف لب و هر ناحیه دیگری که با ناحیه آلوده تماس داشته باشد، بروز خواهد کرد.

اما علائم دیگری که با ابتلا به تبخال تناسلی ایجاد می شود، عبارت است از: سردرد، تب، خستگی و برجستگی غدد لنفاوی می باشد.

نوزادانی که از مادران آلوده متولد می شوند، ضایعات گسترده ای در کل بدن، ناحیه ژنیتال و صورت آنان دیده می شود. همچنین ممکن است نوزادان به تعدادی علائم خطرناک مانند: نابینایی، عصبی، مغزی و حتی مرگ مبتلا شوند. بنابراین هر خانمی که در دوران بارداری به تبخال تناسلی مبتلا می شود، حتما می بایست متخصص زنان و زایمان را از بیماری خود آگاه و مطلع سازد و در صورت لزوم به منظور پیشگیری از انتقال بیماری به نوزاد زایمان سزارین انجام شود.

تشخیص تبخال تناسلی

روش های تشخیصی بسیاری برای بررسی و شناسایی بیماری ها وجود دارد. ابتدایی ترین روش تشخیص انجام معاینه فیزیکی می باشد. در صورتی که تشخیص مبهم باشد، جهت تشخیص دقیق تر آزمایش خون و آزمایش ترشحات تاول ها  انجام می گردد.

دکتر سیده سعیده اسدی جراح و متخصص زنان و زايمان، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها و جراحی های زیبایی زنان می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت مشاوره با بهترین جراح زیبایی زنان در تهران می توانید با شماره 02176700518 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر سیده سعیده اسدی مراجعه نمایید.

درمان تبخال تناسلی

درمان تبخال تناسلی در زمانی که تاول ها ظهور پیدا کرده باشند، دارو درمانی می باشد. در این زمان به منظور بهبود ضایعات و تاول ها، همچنین تسکین درد های ناشی از تاول ها از داروهای ضد ویروس استفاده می شود.

اما لازم به ذکر است، هرگز این ویروس از بین نمی رود، این ویروس ها در سلول های عصبی ناحیه لگن لانه گزینی می کنند و در آنجا باقی می ماند و هر شرایطی مانند: استرس، بیماری، تغییرات هورمونی (شامل بارداری و یائسگی) و هر شرایط دیگری ممکن است منجر به عود این ضایعات شده و مجددا طغیان ایجاد شود. قابل توجه است که در هر طغیانی می بایست از داروهای ضد ویروسی مصرف نمایید.

چه مراقبت های لازم است تا افراد مبتلا به تبخال تناسلی در منزل انجام دهند؟

مراقبت های که فرد مبتلا به بیماری تبخال تناسلی باید در خانه انجام دهد، عبارت است از:

اجتناب از تماس این ضایعات با هر جایی دیگر، زیرا این ویروس ها به سرعت انتقال پیدا می کنند.

استفاده از لباس های زیر آزاد و نخی به منظور کاهش درد ضایعات

مصرف داروها و کرم های تجویز توسط پزشک

استفاده از کمپرس سرد به منظور کاهش درد ضایعات

کلام آخر

همان طور که ذکر شد، عامل ایجاد بیماری تبخال تناسلی ویروس هرپس سیمپلکس می باشد، که این ویروس هرگز از بدن فرد از بین نمی ر ود. در صورتی که فرد آلوده به این ویروس با فردی در تماس باشد به راحتی انتقال می یابد. لذا بهتر است روابطی محافظت شده داشته باشید و در هنگام رابطه سکشوال از کاندوم استفاده نمایید و تمام جوانب احتیاط به منظور پیشگیری از انتقال این بیماری به فرد دیگر صورت گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران مراجعه نمایید.

سه + 15 =

Call Now Buttonتماس با پزشک