دکتر سعیده اسدی » بیماری های زنان » علت خارش واژن و درمان آن

علت خارش واژن و درمان آن

[کل: 5 میانگین: 3.8]

خارش واژن

یکی از مشکلات و معضلاتی که زنان بسیاری با آن درگیر می شوند خارش ناحیه تناسلی یا واژن است. در بسیاری از موارد زنان برای علت یابی و درمان خارش واژن اقدام می کنند زیرا که این عارضه برایشان نگران کننده است.

در ادامه همین نوشتار مهم ترین مبحثی که مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد از این قرار است:

• علت خارش واژن
  • درمان خارش واژن
  • دلیل خارش واژن در دوران قاعدگی
خارش واژن

خارش واژن چه علت هایی دارد؟

خارش واژن نیز از جمله مشکلاتی است که زنان و دختران بسیاری از آن گله مند هستند و درصدد بر می آیند که علت آن را برطرف کنند، اما خارش واژن مساله ای تک علتی نمی باشد. بدین معنا که یک دلیل مشخص روی این بیماری اثر ندارد بلکه علت های مختلفی در این معظل دخیل است.

مهم ترین علت های خارش واژن از این قرار است:

عفونت واژینال

از جمله مهم ترین دلایلی که در خارش واژن اثر گذار است عفونت در ناحیه تناسلی است. بسیاری از زنانی که دچار عفونت می شوند در بسیاری از موارد پررنگ ترین نشانه ای که در پی این معضل برایشان ایجاد می شود خارشی است که تجربه می کنند. از این رو با استفاده از انواع قرص هایی که در زمینه درمان عفونت بکار گرفته می شوند می توانند خارش را نیز درمان کنند.

اما نکته ای که بایستی آن را مد نظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان سعی نکنید خودسرانه خود را درمان کنید بلکه بهترین روش درمان و مصرف داروها بهتر است توسط متخصص زنان و زایمان انجام شود.

عفونت قارچی واژینال

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یا ویروس پاپیلوم انسانی که در اثر رفتارهای پرخطر جنسی در زنان و مردان ایجاد می شود با عارضه ها و نشانه هایی همراه است که یکی از آنها خارش در ناحیه واژن است و با جوش هایی قرمز رنگ نیز همراه است.

در صورت مواجهه با چنین بیماری بهتر است به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید تا پس از بررسی های لازم علائم و عوارض ناشی از بیماری را کاهش داده تا در نهایت بتوان بیماری را درمان نمود.

شپش تناسلی

از جمله دیگر عواملی که می تواند در خارش ناحیه تناسلی اثر گذار باشد شپش ناحیه تناسلی است. شپش ها در اثر علل مختلفی در ناحیه تناسلی ایجاد می شوند که برای رفع خارش ناحیه تناسلی بایستی ابتدا به رفع علت بروز بیماری پرداخت تا در نهایت بتوان خارش ناحیه تناسلی را درمان نمود.

خارش واژن در دوران قاعدگی

در بسیاری از موارد دلیل عمده خارش در دوران قاعدگی می تواند حساسیت هایی باشد که واژن نسبت به نوار بهداشتی های مختلفی دارد. از این رو مهم ترین توصیه متخصص زنان و زایمان این است که در صورت آنکه بدن شما به نوعی خاص از نوار بهداشتی واکنش نشان داد حتما آن را عوض کنید و از برند دیگر استفاده کنید.

برخی از موارد در این دوران ممکن است عفونت هایی خفیف ایجاد شود و خارش هایی را ایجاد کند که موقتی است. بنابراین با پایان دوران قاعدگی این خارش ها نیز از بین می رود.

درمان خارش واژن

روش درمان با توجه به علت زمینه ای بیماری مشخص می گردد. همان طور که ذکر شد ابتدا بهتر است دلایل و عوامل مختلف خارش واژینال مشخص گردد، تا پس از رفع و درمان علت خارش واژن روش های درمان متفاوت تعیین گردد.

بنابراین در مراحل اولیه اقدامی که باید انجام شود تشخیص دقیق علت خارش واژن است و در انتها بکار گیری روش درمان متناسب با علت خارش واژن است.

برای مطرح کردن پرسش های خود از دکتر سیده سعیده اسدی می توانید به قسمت انتهای صفحه مقالات مراجعه نمایید و نظرات و سوالات خود را از ما بپرسید.

نکته آخر

در پایان به عنوان خاتمه مهم ترین نکته ای که باید یادآور شویم این است که دلیل خارش واژن هرچه که باشد قطعا در صورتی که درمان نشود می تواند موجب بروز مشکلاتی جدی تر شود. از این رو در صورتی که با این مشکل روبر شدید در اولین فرصت نزد بهترین متخصص زنان و زایمان برای طی کردن روند تشخیص و درمان اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح زیبایی زنان در تهران مراجعه نمایید.

هجده + 16 =